اگر تماس مضاعف مرموز را دریافت کردید مراقب باشید

[ad_1] در هفته های اخیر، شرکت هایی مانند Movistar ، Vodafone و Orange به مشتریان خود هشدار داده اند در این عمل کلاهبرداری سپس ما چگونگی عملکرد تماس مضاعف ، متداول ترین انواع ، توصیه های پلیس ملی و اقداماتی را که شما باید برای محافظت از خود انجام دهید و هرگز در دام قرار
[ad_1]
در هفته های اخیر، شرکت هایی مانند Movistar ، Vodafone و Orange به مشتریان خود هشدار داده اند در این عمل کلاهبرداری سپس ما چگونگی عملکرد تماس مضاعف ، متداول ترین انواع ، توصیه های پلیس ملی و اقداماتی را که شما باید برای محافظت از خود انجام دهید و هرگز در دام قرار نمی گیریم ، تجزیه می کنیم.
کلاهبرداری از تماس مضاعف چیست؟
تاکتیک با اولین تماس که در آن کلاهبردار شروع می شود ، شروع می شود از طریق اپراتور خود (اغلب از تعدادی که افسر از آن تقلید می کند) ، او شما را از افزایش قریب الوقوع نرخ ها یا یک مشکل فنی خط شما مطلع می کند. اندکی پس از آن ، تماس دوم را که ظاهراً از یک شرکت “متحد” دیگر دریافت می کنید ، دریافت می کنید ، که پیشنهاد بسیار مناسبی را برای تغییر تأمین کننده خود به شما ارائه می دهد.
در واقع ، هر دو مداخله کننده همان کلاهبرداری هستند که به دنبال تسهیل کدهای تأیید پیام کوتاه ، داده های بانکی یا دسترسی به حساب شما برای انجام بخش های غیرمجاز و شارژ نرخ های غیر موجود است.
اینگونه تکنیک مورد استفاده کلاهبرداران است
مجرمان استفاده می کنند کلاهبرداری برای شبیه سازی شماره خدمات واقعی مشتری (مانند Movistar 1004) و اعتماد خود را از اولین “حلقه” کسب کنید. در بعضی موارد ، تماس دوم از شماره های محلی یا با پایان های مشابه برای تقویت ظاهر مشروعیت حاصل می شود.
در اینجا وبزرگترین بنیادی که آنها دارند فوریت استاین مهم است: آنها به شما می گویند که این پیشنهاد در عرض چند دقیقه منقضی می شود یا اینکه اگر قبلاً عمل نکنید ، خط شما مسدود می شود ، با فشار دادن به شما فشار می آورید تا با شخص دیگری مشورت نکنید. علاوه بر این ، برخی از کلاهبرداران پذیرش کلامی شما از تغییر نرخ را ضبط می کنند ، که آنها از آن به عنوان “اثبات” برای فاکتور خدمات پردازش نشده استفاده می کنند.
این همان کاری است که شما باید برای دفاع از خود انجام دهید
همیشه شماره را تأیید کنید و به کسانی که از شماره رسمی اپراتور شما تماس نمی گیرند (1004 در Movistar ، 123 در Vodafone) ، در ابتدا. پس از، هرگز کدهای پیام کوتاه را به اشتراک نگذارید ، زیرا اپراتور شما هرگز از طریق تلفن از شما درخواست پین تأیید نمی کندبشر یک ترفند خوب این است که با خود آویزان شوید و با خود تماس بگیرید ، از شما شک کنید ، یا با وضعیت خط خود و نرخ های استخدام شده مشورت کنید.
همیشه داشتن احراز هویت مضاعف برای حساب های خود همیشه مهم است، چه ایمیل ، بانک و غیره … بسیاری از شرکت ها سیستم های تأیید اضافی را برای تغییرات قرارداد ارائه می دهند ، اگر شرکت شما پیاده سازی کرده است ، استفاده از آن ایده خوبی است. و سرانجام ، اما البته مهم نیست ، البته بلافاصله محکوم می شود ، زیرا اطلاع رسانی به پلیس از طریق 091 یا شرکت شما برای ثبت نام کلاهبرداری نه تنها به شما بلکه دیگران نیز کمک خواهد کرد.
بدیهی است که اپراتورها در مورد آن حرفهای زیادی برای گفتن دارند ، Movistar ، Vodafone و Orange اطلاعات و پیام های پیامکی را توزیع کرده اند که به کاربران خود در مورد کلاهبرداری از تماس مضاعف هشدار داده و به یاد کانال های توجه رسمی آنها می پردازند. از طرف خود ، پلیس ملی در شبکه های اجتماعی یک فیلم آموزنده و تحقیقات تقویت شده علیه این شبکه های کلاهبرداری منتشر کرده است. مقامات احتیاط شدید را توصیه می کنند و هرگز داده های حساس را از طریق تلفن ارائه نمی دهند. بنابراین ما توصیه می کنیم ، ترفند: “من بهتر است آویزان شوم و با شرکت تماس بگیرم”به این ترتیب شما هرگز مشکلی نخواهید داشت.
[ad_2]
لینک منبع
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0